ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
بررسی 8 علت رایج جرقه زدن ماشین لباسشویی

بررسی 8 علت رایج جرقه زدن ماشین لباسشویی

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام کار کردن ماشین لباسشویی با آن مواجه شوید این است که احساس کنید زیر ماشین لباسشویی جرقه می‌زند. این مشکل ممکن است به دلایلی از جمله تجمع گرد و غبار روی موتور، معیوب شدن بلبرینگ و تسمه‌ها، گرمای بیش از حد موتور و … رخ بدهد. در این مقاله علت جرقه زدن ماشین لباسشویی و نحوه رفع این مشکل بیان شده است.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

چرا ماشین لباسشویی جرقه می زند؟

جرقه زدن لباسشویی شاید یکی از بدترین اتفاقاتی باشد که ممکن است برای دستگاه رخ بدهد. از آنجایی که ماشین لباسشویی ساختار بسیار پیچیده و پیشرفته‌ای دارد، گاهی اوقات به وجود آمدن برخی مشکلات در موتور یا برد اصلی ممکن است باعث به ‌وجود آمدن چنین مشکلی شود.

ولی خوب جرقه زدن زیر لباسشویی اصلا مشکل خیلی بزرگ و پیچیده‌ای نیست و یک تکنسین کاربلد می‌تواند به سادگی آن را برطرف سازد. مواردی که در ادامه بیان شده است، می‌تواند باعث بروز چنین مشکلی در ماشین لباسشویی شود:

1. پمپاژ نکردن آب و عدم چرخش دیگ لباسشویی

وقتی که آب به درستی نتواند وارد ماشین لباسشویی شود، ممکن است شاهد جرقه زدن ماشین لباسشویی باشید. در صورت بروز چنین مشکلی ممکن است به موتور لباسشویی آسیب وارد شود، بنابراین هر چه سریع‌تر باید برای برطرف کردن این مشکل اقدام کنید.

برای رفع این ایراد باید شیر برقی و شیلنگ ورودی آب و میزان فشار آبی که وارد می‌شود را چک کنید. گاهی کم بودن فشار آب ممکن است دلیل بروز چنین مشکلی باشد.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

2. جمع شدن گرد و خاک در موتور

وقتی که کثیفی و گرد و خاک وارد موتور شود، خیلی راحت ممکن است سوئیچ استارت آسیب ببیند و همین می‌تواند باعث جرقه زدن زیر ماشین لباسشویی شود. برای رفع این مشکل بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

3. خرابی بلبرینگ ماشین لباسشویی

مشکلات جرقه زدن لباسشویی

یکی از عوامل بسیار مهمی که در چرخش دیگ و عملکرد صحیح موتور نقش دارد، سلامت بلبرینگ‌هاست. اگر بلبرینگ دچار استهلاک یا خرابی شده باشد، خیلی راحت می‌تواند به موتور ماشین لباسشویی فشار وارد کند و هم موجب جرقه زدن زیر لباسشویی می‌شود.

4. فرسودگی تسمه ها و سیم‌ پیچ‌ ها

تسمه‌ ماشین لباسشویی از جمله اجزای مهمی است که بعد از مدتی دچار فرسودگی می‌شود. وقتی که ماشین لباسشویی هنگام کار کردن زیاد تکان بخورد یا جرقه‌ زیادی در زیر لباسشویی احساس کنید، هرچه سریع‌تر باید به فکر تعویض تسمه‌ها باشید.

در مورد فرسودگی سیم‌پیچ‌ها به محض مشاهده‌ هرگونه گرمای بیش از حد یا جرقه زدن لباسشویی باید سریعا به فکر تعویض این قطعه باشید تا دچار مشکلات بعدی و خرابی موتور نشوید.

آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!
آموزش تعمیر لباسشویی؛ قبل از تماس با تکنسین، این راهکارها را امتحان کنید!

بهتر است این نکته را ذکر کنیم که راهکارهای موجود در این مقاله صرفا برای […]

5. وارد شدن بار الکتریکی اضافی

وارد شدن بار الکتریکی اضافی

وقتی که بار الکتریکی اضافی وارد ماشین لباسشویی شود، موتور از حالت عادی خارج خواهد شد. این اتفاق هم ممکن است ایجاد جرقه کند و هم می‌تواند باعث سوختن موتور شود.

6. گرمای بیش از حد موتور

کار کردن بیش از حد موتور ماشین لباسشویی، موجب خواهد شد که سیستم برقی ماشین لباسشویی بیش از حد گرم شود. این روند در نهایت موجب جرقه زدن موتور ماشین لباسشویی خواهد شد.

7. لرزش داشتن بیش از حد

اگر هنگام نصب ماشین لباسشویی دقت و اصول مناسب رعایت نشده باشد، ماشین لباسشویی در حین کار کردن دچار لرزش خواهد شد. این لرزش‌ها موجب می‌شود که مدتی بعد احساس کنید که زیر ماشین لباسشویی جرقه می‌زند.

8. پرکردن ماشین لباسشویی بیش از حد مجاز

هنگامی که قصد روشن کردن ماشین لباسشویی را دارید باید به این نکته توجه کنید که به اندازه‌ حجم ماشین لباسشویی آن را پر کنید.

گاهی پر کردن بیش از حد لباسشویی باعث خواهد شد که فشار زیادی به موتور وارد شود و در نتیجه نیم‌سوز شود. در بسیاری از موارد همین نیم‌سوز شدن موتور باعث جرقه زدن نیز خواهد شد.

راهکارهایی برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی
راهکارهایی برای رفع زنگ زدگی ماشین لباسشویی

زنگ زدگی در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل عوامل مختلفی نظیر رسوبات، آهن موجود […]

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

جمع بندی

در این مقاله دلایلی که می‌تواند در جرقه زدن ماشین لباسشویی دخیل باشد را با هم بررسی کردیم. راه حل از بین بردن این مشکل بررسی قطعات دستگاه و عیب یابی ماشین لباسشویی توسط تعمیرکار متخصص است. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود حتما از یک مرکز خدمات تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس