ارائه خدمات در تهران - البرز - اصفهان - مشهد - شیراز - تبریز - رشت - قم - کیش - اراک
آیا می توان کولر گازی معمولی را به اینورتر تبدیل کرد؟

آیا می توان کولر گازی معمولی را به اینورتر تبدیل کرد؟

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده باشد که آیا امکان تبدیل کولر گازی معمولی به کولر گازی اینورتر وجود دارد؟

ما در این مقاله از کاراباما، به کمک اطلاعات و دانش فنی بیش از 800 تکنسین و تعمیرکار فنی باتجربه با بیش از ده سال سابقه، می خواهیم در پاسخ به این سوال شما را یاری نماییم. اما پیش از این، اجازه دهید کمی بیشتر با ماهیت اصلی و کارکرد کولرهای گازی معمولی و اینورتر آشنا شویم.

تأیید‌‌‌‌‌‌‌شده توسط تیم تخصصی کاراباما

اطلاعات این مقاله صرفا برای افزایش آگاهی شماست. قبل از هرگونه اقدام اساسی، با متخصصین مشورت نمایید.

کولر گازی اینورتر

ممکن است به هنگام راهنمایی خرید کولر گازی، به شما پیشنهاد شود که به خرید کولر گازی اینورتر بیاندیشید. لذا بهتر است تا از تفاوت کولر گازی اینورتر و غیر اینورتر (معمولی) آگاهی داشته باشید و از نحوه کارکرد آنها و مزایا و معایب کولر گازی اینورتر بیشتر بدانید.

مهمترین تفاوت کولرهای گازی اینورتر و معمولی در نحوه کارکرد موتور آنهاست. موتور کولر گازی اینورتر قابلیت کارکرد با دور متغیر را دارد. این درحالی است که کولرهای گازی غیر اینورتر یا معمولی تنها با یک سرعت ثابت کارکرد کمپرسور عمل می کنند. درواقع پس از تعیین یک دمای مطلوب برای دستگاه، کمپرسور شروع به کار نموده و تا رسیدن به دمای تعیین شده از حداکثر ظرفیت خود استفاده می نماید. سپس کمپرسور بصورت هوشمند عمل نموده، و بدلیل توانایی استفاده از درصدی از توان خود، خاموش نشده و در دور یا سرعت پایین به کارکرد خود ادامه می دهد. کولرهای گازی معمولی در سمت دیگر، پس از شروع به کار و استارت کمپرسور، با نهایت ظرفیت برای رسیدن به دمای مطلوب تلاش نموده و پس از رسیدن به آن، کمپرسور خاموش شده و از کار می افتد.

تعمیر تخصصی کولر گازی خود را به کاراباما بسپارید ثبت سفارش 24 ساعته در 7 روز هفته درخواست تعمیر

با توجه به آنچه که در رابطه با نحوه عملکرد کولرهای گازی اینورتر و غیر اینورتر یا معمولی گفته شد، می توان به سادگی به نتایج زیر دست یافت:

  • کولر گازی اینورتر در مقایسه با کولر گازی غیر اینورتر یا معمولی به میزان انرژی کمتری در هنگام استفاده نیاز داشته و لذا موجب صرفه جویی در میزان مصرف می گردد و هزینه برق مصرفی را بصورت چشمگیر کاهش می دهد.
  • بدلیل خاموش و روشن شدن مداوم موتور کمپرسور کولر گازی معمولی، استهلاک این کولرها بیشتر بوده و لذا در مقایسه با کولرهای گازی اینورتر دارای طول عمر مفید کمتری می باشند.
  • کولرهای گازی اینورتر بدلیل اینکه پس از رسیدن به دمای مطلوب تعیین شده، خاموش نشده و کمپرسور همچنان به فعالیت مداوم خود در یک توان کمتر ادامه می دهد، قابلیت ایجاد دمای متعادلتر و یکنواخت تری را ایجاد می نماید. حال آنکه کولرهای گازی معمولی دارای افت و خیز بیشتری بوده و موجب ایجاد عدم یکنواختی در دمای محیط می گردند. بعلاوه سرعت رسیدن به دمای مطلوب در کولرهای گازی اینورتر بیشتر از کولرهای معمولی است.

تبدیل کولر گازی معمولی به اینورتر

حال که کمی با نحوه کارکرد و نکاتی در رابطه با تفاوت کولر گازی اینورتر و کولر گازی غیر اینورتر یا معمولی آشنا شدیم، به پاسخ سوال مطرح شده در آغاز بحث می پردازیم. توجه داشته باشید که بعضا اینورترهای تقلبی نیز در بازار وجود داشته و بهتر است تا از چگونگی تشخیص کولر گازی اینورتر تقلبی آگاه باشید.

همچنان که متوجه شدید، اینورتر یک وسیله یا قطعه نیست که در صورت نصب بر روی کولر گازی نحوه عملکرد آن را تغییر دهد. بلکه این سیستم یک تکنولوژی جدید و متفاوت است که در کولرهای گازی استفاده شده و مجموعه ای از قطعات سخت افزاری و نرم افزاری را شامل می شود که با هدف بخصوص اجرای فرآیند گرمایش و سرمایش در کولرهای گازی به یک طریق متفاوت، طراحی و ساخته می شوند.

لذا به هیچ عنوان امکان تبدیل یک کولر گازی معمولی به اینورتر بوسیله تغییر در ساختار و یا نصب یک قطعه بر روی کولر معمولی، وجود ندارد! در صورتی که تمایل به انجام چنین کاری وجود دارد، از لحاظ تئوری می بایست اجزائی چون:

کمپرسور کولر،
درایو اینورتر جدید برای هر یک از کنترلر موتورها
و مادربرد یا برد کنترلی اصلی که قابلیت تعامل با درایوها، شیرهای سلنویدی، شیرهای الکترونیکی، فنها و سایر قطعات مرتبط را داشته باشد.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات فوری و تخصصی کاراباما پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز هفته
10+

سال سابقه

+1100

تکنسین ماهر

180

روز گارانتی

را بصورت اختصاصی طراحی و بر روی کولر گازی معمولی نصب نمود. حتی در چنین شرایطی ممکن است، دستگاه بطور عملیاتی قابل کاربرد نباشد! بدیهی است که این کار به هیچ وجه صرفه اقتصادی نداشته و منطقی است که هزینه لازم صرف خرید یک کولر گازی اینورتر جدید گردد.

پرسش و پاسخ

در صورتی که پرسش شما نیاز به پیگیری داشته باشد کارشناسان ما با شما تماس می‌گیرند.

سلام خسته نباشید عرض میکنم
سالم این بود آیا وسیله ای یا اینور تری هست که به کولر گازی جداگانه نصب شود که با برق 220 ولی با مصرف پایین تری باشد بر کولر نصبش کرد

شهرام
11 اردیبهشت 1401

سلام با توجه با توضیحات شما که گفتید .ببخشید یک راه حل به فکر من رسیده که اگر شمانیز قبول کنید کولر گازی با برق متناوب کار میکند تصمیم دارم یک آداپتور که خروجی برف 10امپر و12ولت دارد سپس به اینورتر تبدیل برق DCبه 220.Acمی شود آیا کولر با این شرایط کار میکند لطفاً من را راهنمایی بیشتر بفرمایید سپاس

محمدباقر صفاپور
25 دی 1400

با پی ال سی و درایو متناسب و اکسپنشن والو متغیر این کار امکان پذیر است و نشدنی نیست. همه کنترل ها و سنسور های کولر گازی را میتوان در پی ال سی برنامه ریزی کرد. حتی با کمپرسور پیستونی. کاملا عملی هست. فقط هزینه دارد

رامین
24 خرداد 1398

بسیار عالی. ممنون از اطلاع رسانیه خوبتون.

فرزاد جوانمرد
9 اردیبهشت 1398
متخصصان با تجربه
180 روز گارانتی خدمات
سرعت در ارائه خدمات
اعلام هزینه قطعی
تضمین اصالت قطعه
اولویت با تعمیر قطعه
درخواست تعمیر تماس